luni, 4 septembrie 2017

Citate favorite - Laur - Evgheni Vodolazkin


   "S-a trezit pentru ca s-a oprit caruta. Marginile zdrentuite ale norilor erau luminate de luna. Crucile, trecand prin nori, ii taiau bucati-bucati. Uitandu-se la movilele intunecate ale cupolelor, Arseni se gandea ca nu mai vazuse constructii asa inalte. In intunericul noptii aratau si mai impunatoare si mai misterioase decat ziua. Aceasta era Casa Domnului. Cu lumina a sute de lumanari stralucind inauntru. "

   " Atunci, dupa parerea ta, si sfarsitul lumii exista deja, intreba Arseni.
    Nu exclud acest lucru. Exista doar moartea fiecarui om in parte - oare acesta nu este sfarsitul particular al lumii? La urma urmelor, istoria generala este doar o parte a istoriei particulare."

   " Uneori te gandesti: merita oare sa te atasezi de oameni daca pe urma e asa greu sa te desparti.
   Imbratisandu-l pe fratele Hugo, Arseni il batu pe spate:
   Stii, prietene, orice intalnire e mai mult decat o despartire. Inaintea intalnirii e gol, nu e nimic, iar dupa despartire nu mai e gol. Odata ce te-ai intalnit, nu te mai poti desparti cu totul. Omul ramane in memorie ca o parte a ei, a memoriei. Partea asta a creat-o el, si ea traieste si uneori intra in contact cu creatorul ei. Ce altceva face sa ii simtim pe oamenii dragi la distanta?"

   " Ce fel de oameni sunteti voi, spune negustorul Siegfried. Omul va vindeca, va dedica toata viata lui, dar voi il chinuiti cat traieste. Iar cand moare, ii legati picioarele cu o franghie, il tarati si plangeti cu siroaie de lacrimi.
    Esti pe pamantul nostru de un an si opt luni deja, ii raspunde fierarul Averki, si n-ai inteles nimic din el.
    Dar voi intelegeti, intreba Siegfried.
    Noi? Fierarul sta putin pe ganduri si se uita la Siegfried. Pai nu, nici noi nu intelegem."


Provocare initiata de Zina, la care particip cu mare placere ♥
Episoadele vor apărea în fiecare zi de luni și vor conține unul sau mai multe citate din cartea citită în acel moment sau orice alte lecturi.
Dacă participi, înscrie-ți în tabel (tabelul il va posta Zina pe blogul ei, in fiecare luni) numele și linkul postării. Scrie un comentariu cât de mic la postarea mea și vizitează-i și pe ceilalți înscriși, cu comentariul de rigoare. De altfel, serialul are sloganul ”Click&Comment Monday” !

6 comentarii:

  1. Îmi place nespus de mult răspunsul lui Arseni ”orice intalnire e mai mult decat o despartire”. Cât de adevărat și cât de pozitiv!

    Să ai o săptămână excelentă, dragă Cristina!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pare foarte interesanta cartea. Mi-au placut mai ales ideile din paragraful al treilea...
    Multumesc mult de recomandare.
    O saptamana minunata sa ai, Cristina!

    RăspundețiȘtergere
  3. Pline de "miez" citatele alese de tine. :)
    Mi-a ramas gandul la cum plang unii pe cei duşi dintre vii dupa ce, cat era in viata, ori l-au chinuit ori l-au ignorat...
    Saptamana frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  4. fragmentele alese mi-au incitat curiozitatea ! nu mi-a căzut în mână, până acum, nimic scris de acest scriitor dar descopăr că este destul de interesant conţinutul cărţii ! la unul din fragmentele alese, mi-a plăcut constatarea lui referitor la întâlnirea dibntre doi oameni:''Odata ce te-ai intalnit, nu te mai poti desparti cu totul.''
    felicitări pentru romanul ales pentru postare !
    mă bucur că am avut ocazia de a descoperi blogul tău !
    îţi doresc multă, multă sănătate !

    RăspundețiȘtergere
  5. Am și eu pe lista anului ăsta de găsit Laur. Mă bucur că e cartea cu care ai rupt pauza, sper să revii pe aici repede :)

    RăspundețiȘtergere

Cele mai citite articole din acest blog