vineri, 2 februarie 2018

O noua pasiune: eliberarea si organizarea



  De ceva vreme, mai precis de vreo trei ani, am o noua pasiune: eliberarea si organizarea.
  Totul a inceput cu videoclipurile postate cu religiozitate pe youtube de cateva doamne pasionate de organizarea casei: Sophia, Shelly, Kimmy, Darlene. Am dat peste ele intamplator, cautand ceva idei pentru decorarea camerei junioarei. Mai sunt muuulte alte doamne care posteaza pe tema organizarii/curateniei/simplificarii, dar eu pe aceste patru doamne le-am cunoscut in momentul infloririi noii mele pasiuni si pe ele le urmaresc in continuare.
  Apoi mi-am cumparat si am citit cartea Magia ordinii - Marie Kondo, despre care scriam la acel moment (31 iulie 2015):
 Se spune ca ar trebui sa crezi in semne, iar cartea asta a ajuns in posesia mea exact cand trebuia. Dupa ce am citit prima jumatate, m-am apucat imediat de curatenie in dulapul meu de haine si am ramas cu jumatate din garderoba 😋 A doua jumatate nu m-a prins atat de tare, dar asta doar pentru ca vorbeste despre practici un pic cam ciudate: sa multumesti gentii tale sau hainelor pe care le porti, sa vorbesti cu casa ta... Ideea in sine nu este rea si ma gandesc ca aceste practici au ca rezultat o atentie mai mare pentru lucrurile detinute sau pentru spatiul in care locuiesti, totusi nu ma vad facand asta.
Procesul de aruncat/organizat chestii este abia la inceput la mine, dar sunt hotarata sa trec prin toate posesiile si sa-mi simplific/aerisesc spatiile de depozitare. Principiul "imi aduce bucurie?" este cel mai bun si mai logic pentru a te hotara daca pastrezi sau nu ceva, indiferent ce 😃 Imi voi pune aceasta intrebare foarte des de acum inainte 😄
O lectura interesanta. Recomand!

  FlyLady a fost urmatoarea pe lista, mai ales ca mi se parea la acel moment cea mai tare chestie descoperita de mine pe net in materie de home management 😃 In paralel am gasit si un blog foarte fain, scris de Andrea Dekker, plin de idei si sfaturi pentru casa/familie.
  Nu urmez doar un sistem, ci am preluat ceea ce mi-a placut cel mai mult din fiecare. De ici o idee, de colo alta si incet incet am reusit sa obtin rezultatele dorite in materie de organizare si simplificare a vietii. Nu spun ca am rezolvat totul, mai ales ca evoluez si ma schimb permanent, totusi am ajuns la un punct in care nu mi se mai pare atat de greu totul. A fost nevoie de timp si de persevernta pentru a ajunge in acest punct, de luat decizii, de schimbat tabieturi, de implementat obiceiuri noi, deci n-o sa fiu ipocrita sa afirm ca totul a fost foarte usor. Nici foarte greu nu a fost, mai ales ca am devenit pasionata si foarte inspirata de tema organizarii si eliberarii 😃
  Pentru ca vreau sa scriu undeva despre asta, pentru ca poate voi fi de folos si altora, pentru ca imi face mare placere sa fiu managerul casei mele si al meu insami si pentru ca astfel voi ramane constienta de incercarile si reusitele de pana acum, voi posta pe blog o serie de articole pe temele organizare, decongestionare, simplificare, life style. Aceste articole vor contine toate informatiile care mi-au fost si mie de ajutor, precum si exemple personale.
  Spor la treburi!

4 comentarii:

  1. Abia aștept! Când e primul episod?

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu tot arunc, reduc ai reciclez, dar nu stiu de unde rasar toate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil inca nu ai gasit sistemul potrivit pentru tine. Cu rabdare si perseverenta il vei gasi si atunci toate vor fi asa cum iti doresti :)
      Poate gaesti ceva folositor si in ce mai postez eu, deci stai pe aproape :)

      Ștergere

Cele mai citite articole din acest blog