marți, 13 august 2013

Bucataria copiilor - activitate distractiva


I-am cumparat junioarei o carticica draguta si ieftina, "Bucataria copiilor".
Desi cartea este micuta si are doar cateva pagini, Teodora a fost foarte incantata de darul primit si a hotarat ca o sa incerce toate "retetele" prezentate.
Pentru prima incercare, a ales Banana Dipers.



Si-a pregatit ingredientele:


Procesul tehnologic:









Poftiti de serviti o bucatica de banana invelita in ciocolata amaruie! 

Scopul acestei activitati:
- ocuparea unei ore care "ameninta" sa devina plictisitoare
- exersarea cititului si intelegerea unui text
- focalizarea atentiei
- folosirea imaginatiei
- exersarea rabdarii
- adaugarea de amintiri placute din vacanta mare
- petrecut timp impreuna

Nu va spun cat de mandra este cand o las sa faca cate ceva la bucatarie! Vrea sa faca totul singura si cu foarte mare greutate accepta ajutorul meu. Ii place sa migaleasca, dar se plictiseste destul de repede, prin urmare permanent trebuie sa- i gasesc ceva de facut. 
"Reteta" asta i-a pus la incercare cititul, atentia (trebuie sa inteleaga ce are de facut si apoi sa foloseasca un cutit), imaginatia (am lasat-o sa orneze bucatelele de banana cum a vrut ea) si rabdarea (a trebuit sa astepte sa se topeasca ciocolata, apoi sa se raceasca bananele in frigider). Am ras mult, mai ales ca o "obligam" sa stea la pozat. 
A primit laude de la toti cei care au fost invitati sa guste, iar acum abia asteapta sa incerce si alta "reteta".
A fost o activitate foarte frumoasa si va sfatuiesc sa incercati si voi. N-o sa va para rau! 

4 comentarii:

  1. Pe unde ati gasit betisoare din astea mici de bambus?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scobitorile astea le-am cumparat de la Kaufland. O punguta contine cam 50 de bucati si a costat 5 - 6 lei.

      Ștergere
  2. Astea le-ncercasem si eu (cred ca dupa o postare a Laurei Adamache) dar din carte sa pricep ca se pot folosi mere or cirese pentru reteta asta? Abia astept urmatoarele episoade!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ehe Maria, nimic nu stii :P Reteta este grea de tot si doar daca esti copil istet ii dai de cap :D
      Initial am vrut sa facem si capsuni in stilul asta, dar la magazin erau foarte scumpe si am renuntat. Oricum, data viitoare facem cu mere :D
      Stai pe-aproape pentru continuare! :D

      Ștergere

Cele mai citite articole din acest blog